Sandras LCHF-blogg

Sandras LCHF-blogg

Om Sandras LCHF-blogg

Här hittar du läckra LCHF-rätter till vardag och fest.
Jag gillar mat från jordens alla hörn, men det spanska köket ligger mig extra varmt om hjärtat. Svensk husmanskost går ju inte heller av för hackor, så det finner du också här. Dessutom är jag väldigt förtjust i fräscha grönsaker och lagar mycket mat med inspiration från länderna runt Medelhavet.

Tack vare min mat har min sambo blivit av med diabetes typ 2 och en massa mediciner.
Vi mår toppen båda två och går sakta men säkert ner i vikt.
VARMT VÄLKOMMEN!

Följ mig på instagram: @sandras_lchf_blogg

Örtmajonnäs

LCHF - majo, ghee, kryddsmörPosted by Sandra Medin Wed, March 22, 2017 09:36:55
Snart är det påsk! Då kanske det vankas lax eller annan god fisk. Eller varför inte kyckling? Örtmajonnäs är perfekt till fisk och väldigt enkel att svänga ihop. Gör helst majonnäsen själv - den blir så mycket godare! Och utan tillsatser.

HETT PÅSKTIPS! Blanda örtmajonnäsen med avrunna och strimlade inlagda sillfiléer så får du en härlig påsksill.

ÖRTMAJONNÄS - 4 PORTIONER


2 dl majonnäs (helst hemlagad)

3 msk hackad gräslök

2 msk hackad persilja

1 msk hackad dill

1 tsk dijonsenap

salt, svartpeppar och kajennpeppar efter smak

GÖR SÅ HÄR:

Blanda allt och häll upp i en vacker skål. Täck med plastfolie och låt stå i kylskåpet i några timmar så att smakerna utvecklas eller gör såsen dagen innan den ska ätas. Ta fram såsen cirka 30 minuter före servering så att den smakar så mycket som möjligt.

Servera gärna med sesampanerad rödspätta, strimlad isbergssallad och citron.


Vi åt den här underbart frasiga sesampanerade rödspättan till örtmajonnäsen!




Följ mig på instagram för daglig inspiration @sandras_lchf_blogg








  • Comments(2)//sandraslchfblogg.sandramedin.se/#post208